/ Krisekommunikation og - håndtering

Krisekommunikation og - håndtering

Desværre hører det oftere og oftere til arbejdsopgaver for mange, at hjælpe og kommunikere med mennesker i akut krise og farlige situationer, selvom de typiske arbejdsopgaver slet ikke normalt berører disse situationer.
 
Det kan være mennesker som befinder sig i områder med naturkatastrofer, ulykker og sygdom under rejser i udlandet, terrorangreb, overfald og overgreb.
 
Siden 2002 har jeg arbejdet med mennesker i akut krise ved siden af min traditionelle psykoterapeutiske praksis, hvor mit speciale er chok og traumer. Jeg vil gerne dele ud af denne brede erfaring gennem dette kursus i krisekommunikation og - håndtering.
 
Kurset vil bestå af en blanding af faktuel viden, opgaver og dialog, og vil finde sted i en levende og engageret form.
 
 
Du vil høre om:
- typiske krisereaktioner hos de berørte og pårørende
- spilleregler i krisekommunikation til forskel fra dagligdagens samtaler
- hvordan skifter du fra en salgsfunktion til en servicefunktion
- håndtering af chokerede, aggressive og ulykkelige mennesker
- medarbejderstøtte - kriseberedskab
- kollegastøtte
- m.m.
 
 
Hvis du kunne tænke dig et kursus på din arbejdsplads, eller at kunne tilbyde det til dine medarbejdere er du meget velkommen til at kontakte mig for at få et konkret bud på et skræddersyet kursus netop til jer.
 
Du kan ringe eller SKRIVE en mail
 
Helle Dueholm | CVR: 26353262 | Kroghsgade 1, 2100 København Ø  | Tlf.: 26 20 39 28